גירית מצויה, 08/01/20

בין הדיווחים שהועברו דרך אחת מקבוצות הוואטסאפ של העמותה, בולטת תמונה של גירית מצויה (Meles meles) אשר נמצאה בבית סחור: תודה רבה לעימאד אטרש (PWS) על הדיווח. הגירית היא טורף ממשפחת הסמוריים (Mustelidae), המצוי במרבית האזורים הממוזגים באירופה ומערב אסיה. בארץ יש למשפחה 5 נציגים בלבד, מתוך למעלה מ-50 מיני סמוריים בעולם כולו, המזכים אותה בתואר המשפחה הגדולה ביותר בסדרה. גירית מצויה היא אחד מבין המינים אשר יחסית למידת שכיחותם, נדיר לצפות בהם. זהו טורף שפעילותו לילית, ולעתים נדירות מאוד נצפה לאור יום. אורח החיים הלילי אכן מקשה לצפות בגיריות פעילות, אך הן מרבות להשאיר אחריהן סימני שדה ברורים: עקבות, חפירות ונבירות בקרקע. ניתן לזהות סימנים אלו ולהבדיל בין חפירות גירית לחפירות דורבן, למשל: מבין המינים שעקבותיו עשויות להזכיר עקבות גירית.

הסוג גירית (Meles) עבר מספר עדכונים במהלך העשורים האחרונים, וכיום מזוהים בו לפחות שלושה מינים שונים. נכון להיום, כל הגיריות המצויות בארץ נכללות תחת Meles meles canescens. למידע נוסף בעניין, מומלץ לחפש ברשת אחר  Wilson & Reeder.

גירית מצויה עימאד אטרש
גירית מצויה (Meles meles). בית סחור, 23/2019  ©עימאד אטרש

דיווח תצפית במסגרת קבוצת וואטסאפ:
https://api.whatsapp.com/send?phone=972532307083&text=%D7%94%D7%A6%D7%98...

קו הדיווחים המאובטח של העמותה יכול לשמש כערוץ תקשורת אישי, ומתאים גם למידע שפרסומו עלול להזיק. שליחת הודעה פרטית:
https://api.whatsapp.com/send?phone=972532307083&text=%D7%AA%D7%95%D7%93...

כיצד כדאי לדווח?  
כדאי להכיר את האפשרויות השונות, ובכל תצפית לבחור את הדרך המתאימה ביותר. אם ברצונך לקבל משוב מיידי ממשתמשים, ייתכן שקבוצת וואטסאפ או קבוצת הפייסבוק תצפיות מן השדה תהיה הבחירה המועדפת. לעומת זאת, אם ברצונך להתמקד רק בתצפיות שלך, בנפרד מאלו של משתמשים אחרים, הרי שיש לבחור בדיווח באמצעות היישומון או בשליחת הודעה פרטית לקו הדיווחים 053-2307083. כל המידע מוזן לדף אישי - ניתן לצפות בו על גבי מפות ואף לייצא את הנתונים שבו כטבלה בקובץ טקסט
Section: 
Section1