תצפיות יונקים, 30/08/2022

סוף אוגוסט, ותצפיות ודיווחים נוספים נקלטים ומעובדים במערכת מדי יום. בין היתר, עודכנו לאחרונה תצפיות במיני היונקים הבאים (בסדר כרונולוגי של תאריך הסיווג במערכת:

גירית מצויה     Meles meles  
מספר תצפיות, כולל דיווח דריסה מדרום למבוא חמה (אבי צורן, 20/08/2022).

שפן סלעים Procavia capensis
דיווחים ממשיכים להתקבל בתדירות גוברת מאזורים מיושבים (רשימה בעניין :שפנים, שושנות וצפעים).

עטלף פירות מצוי  Rousettus aegyptiacus

חזיר בר Sus scrufa
דיווחים מאזור הכרמל

אשמן גדול Taphozous nudiventris
האשמן הוא מהגדולים שבעטלפי האזור. פורסמו כאן דיווחי תצפיות מאזורים רבים בארץ, לרבות מרכז הארץ והשפלה: אמש הוקלט במזכרת בתיה. ציפינו למצוא יחסית במהירות היכן מבלה את יומו עטלף גדול וחזק זה, שוכן סדקים, הרי התבקש להניח שהוא עשוי לשכון גם בבנייני מגורים. עם זאת, מאז זוהה המין ברחובות, הוא לא תועד אלא במהלך פעילות לילית. כאשר זוהה ביום, לרוב היה זה כפרט בודד: מושבת אשמנים, כמתוארת בספרות, לא אותרה. היכן הוא שוכן? האם באתרים דומים לאלו בהם מוכרים אשפים? ייתכן שבמושבות מעורבות עם שוכני סדקים אחרים?
נועם עטר דיווח לנו לראשונה על מושבת אשמנים גדולה באתר בנוי באזור אשדוד. האתר יוצא דופן בכמה היבטים, נראה שהבולט שבהם הוא היותו חשוף יחסית וגלוי לאדם. אנו מורגלים למצוא מושבות עטלפים בגגות בתים ישנים ובחורבות, למשל, אך כאן בחרו האשמנים במבנה תעשייה רועש והומה אדם. זהו אתר סגור שהכניסה אליו הותנתה באישור וליווי. בינתיים טרם נסרקו אתרים נוספים בסביבה, אך לפחות במבט נראה שברבים התנאים דומים. טרם נותחו ההקלטות וממצאים נוספים מהאתר. תודה רבה לנועם על תשומת הלב והעזרה.

אשמן גדול   Taphozous nudiventris
אשמן גדול (עפ"י תמונה) Taphozous nudiventris . אשדוד, יולי 2022. ©נועם עטר

תן זהוב  Canis aureus
צבוע מפוספס Hyaena hyaena


תן זהוב Canis aureus מאגרי מנשה, 16/08/2022 ©EyalS

כבר שלחת דיווח היום? איך לדווח תצפית 
וואטסאפאפליקציה, או טופס באתר: כל הדרכים כשרות!  
Section: 
Section1