תצפיות, 15-20/05/2016

20/05/2016
תלום קשקשים מצוי (Malpolon monspessulanus) - פרט נצפה בשטח חקלאי באזור עמק החולה. . התלום הוא מהגדולים בנחשי האזור. המין מצוי בחבל הים תיכוני, אך לעתים נצפים פרטים בוגרים באזורים מדבריים רחוקים.מלבדו, נצפו מיני הזוחלים צפע מצוי, מניפנית מצויה, שממית בתים, חרדון מצוי ועוד

18/05/2016
צפעון שחור (Atractaspis engaddensis) - צוקית רביב צפתה וצילמה בפרט אשר נראה חוצה שביל באזור הגלבוע (© צוקית רביב, 16/05/2016).

עטלפון לבן שוליים (Pipistrellus kuhlii) - הוקלט אתמול ברחובות:

עטלפון לבן שוליים (Pipistrellus kuhlii)
עטלפון לבן שוליים (Pipistrellus kuhlii). רחובות, 17/05/2016          מן השדה ©

17/05/2016
אשמן גדול (Taphozous nudiventris) הוא מהגדולים שבעטלפי האזור. המין מפתיע אותנו לעתים כשהוא נצפה באתרים מהם לא היה מוכר במישור החוף ובשפלה, אם כי בהתחשב בכושר התעופה המפותח של המין הרי שאין בכך הפתעה של ממש.  Yuval Shtalhaim צפתה באשמן אשר התגלה בתוך מבנה בעמק יזרעאל.

אשמן גדול, Taphozous nudiventris
אשמן גדולTaphozous nudiventris מהגדולים שבעטלפי האזור  © Yuval Shtalhaim

תן זהוב (Canis aureus) - דווחה תצפית בפרט אשר נראה באור יום, נובר בפח אשפה ברחוב בבית שמש (david). מידע נוסף על התן הזהוב בקישור תן זהוב.
צב ביצה (Mauremys caspica) - נצפה וצולם באזור כפר מנחם (Eldadreznik).
עדכונים נוספים צפויים להתפרסם במהלך היום.

צב ביצה (Mauremys caspica)
צב ביצה (Mauremys caspica) כפר מנחם, 13/05/2016.  Eldadreznik©

16/05/2016
- פסחנו על מסיבות העצמאות, ובכל זאת נציין רק כי פרופ' אביתר נבו זכה השנה בפרס ישראל. כמה מהשותפים במערכת הם בוגרי אורנים: פרופ' נבו הוא ממקימי החוג לביולוגיה בסמינר הקיבוצים אורנים.
- אתמול הוקלט באחד ממושבי השפלה העטלף הבא:
האם כל הקריאות הן קריאות של עטלפון לבן שוליים?

15/05/2016
- לרשימת מיני העטלפים אשר נצפו במהלך סוף השבוע נוסף אפלול מצוי (Eptesicus serotinus):
האפלול הוא מבין מהגדולים והמוכרים שבעטלפי אירופה, שם הוא שוכן גם בבתים. זהו מין עטלף גדול וכבד (כ-30 גר'), אשר במהלך השנה שחלפה הפתיע אותנו מס' פעמים כשנצפה באתרים בהם לא הוכר.
meyucahs צפה בכחליל גרניון (Aricia agestis) באזור יער קולה. זהו מין כחליל קטן הנפוץ באירופה, צפון אפריקה ועד מרכז אסיה הממוזגת. בישראל הוא מצוי באזור  יהודה והשומרון, בגליל המזרחי ובצפון רמת הגולן בין החודשים מרץ ויוני.

כחליל הגרניון (Aricia agestis)
כחליל הגרניון (Aricia agestis) . meyuchas©

 

תקצירים נוספים >>>

Section: 
Section3