טורפים שלא נצפים.

במפת הטורפים בולט העדרם של כמה מינים עם תצפיות מהשנים האחרונות . מדובר בשועל הנגב [חולות], פנק [אם אכן היה בארץ]. קרקל. שועל החולות. על הנמר היה דיון נפרד. ובמשפחת הסמוריים-הלוטרה. גירית הדבש והסמור. משהו יכול להבהיר\ לעדכן?

אחרים פשוטים יותר לאיתור.
קרקל - קרקלים נצפים לעתים קרובות יחסית.
פנק - כפי שציינת, מעולם לא נצפה בארץ.
שועל חולות - ידועים לי אתרים בודדים, אני מניח שייכחד בעתיד הקרוב.
סמוריים - עדיין שמורה ברשימת הטיוטות שלי רשימה בעניינם, שלא התפניתי להשלים: אני אשתדל לעשות זאת בהקדם, היא כוללת סקירה של המינים והידוע עליהם בהקשר שמירת טבע.
 

 I Don't Want to Belong to Any Club That Will Accept Me as a Member" (Groucho Marx)"

האם כוונתך שהתצפיות בקרקלים לא מגיעות לאתר.[אגב, התצפיות כאן ישנות למדי]. האם יש תצפיות גם מהאזור הים תיכוני? לגבי שועל החולות- מה מקור הבעיה ?האם יש גרעין רביה? מה עם חתול החולות?

דוד

יש מעט מאוד תצפיות מהאזור הים תיכוני, אם כי הוא בהחלט היה מצוי בו בעבר - במספרים נמוכים מאוד. אגב, ייתכן שזו תופעה חדשה יחסית וספק אם הוא מצוי בהם בשנות ה-70-80. זה מין שבאופן כללי קשה לצפות בו: נוסף על כך שהוא טורף יחידאי (האוכלוסייה קטנה), הוא גם חששן וקשה להתקרב אליו.

שועל חולות - זו דעתי האישית בלבד. בית הגידול של המין הזה נעלם בקצב מהיר מאוד, לא מופנית לכך תשומת לב מספקת, ולכן אני סבור שסיכוייו של המין לשרוד פה נמוכים מאוד. "לשרוד" הכוונה היא לקיים אוכלוסייה בריאה, לא כזאת המונה פרטים בודדים.

פרטים נוספים בקישור הבא:
שועל צוקים ושועל חולות
 

 I Don't Want to Belong to Any Club That Will Accept Me as a Member" (Groucho Marx)"

למען האמת לא לגמרי הבנתי את תשובתך. בסקר הטורפים שעשתה הרשות לפני כשלשים שנה ויותר הובאו עדויות רבות של תצפיות בחבל הים תיכוני [היתה אפילו תצפית ישנה מגן סקר בירושלים]. באזור צפון מערב הנגב היה ריכוז האוכלוסיה הכי גדול וכן בצפון הערבה. מה עם חתול החולות?

דוד

אני חושב שאין נתונים עדכניים. הדברים הבאים הם בגדר הערכות, ואינם נתמכים בהכרח על ידי עבודות מקיפות:

לגבי קרקל -
באזורים בהם נשמר בית הגידול האוכלוסייה יציבה, ובכמה מהם היא כנראה אף גדלה. בשל אורחות חייו זהו מין קשה לתצפית, ולכן אין להתבסס על תצפיות אקראיות בהערכות מצב האוכלוסייה.

חתול חולות -
המין נכחד מישראל. בית הגידול כמעט והושמד לחלוטין, ושרידיו הועברו לשליטת ירדן במסגרת חילופי השטחים שהוסדרו בהסכם השלום. פרטים שהובאו לישראל מגרמניה ומלונדון היוו את הבסיס להקמת גרעין רבייה: אני לא יודע מה מצבו כיום, אך מן הסתם אין כוונה להשיב את המין בעתיד הקרוב אל הטבע.

 I Don't Want to Belong to Any Club That Will Accept Me as a Member" (Groucho Marx)"