מערכת מידע ואתר העמותה 2018

ביום שני, 14/05/18, נתבשרנו על פטירתו של ד"ר דוד מייקין
ד"ר דוד מייקין חקר עטלפים בשנות ה-70 וה-80. הסקר שערך בין השנים 1974-1976 מסמן נקודת מפנה במעמדם של עטלפי הארץ בהיבט שמירת טבע, לאחריו הקדיש שנים רבות נוספות למחקר והגנה על עטלפי ישראל

השנה, הרחבנו את אפשרויות דיווח התצפיות ואיסוף המידע: לרשותנו טופס דיווח באתר, יישומון ("אפליקציה" בשפת הרחוב), וכעת - גם הוואטסאפ. המידע המתקבל בכל אחד מהערוצים עובר את אותם תהליכי סיווג ובקרה: אלו המתאימים לכך מוצגים על גבי מפות התצפיות הכלליות. 

השימוש ביישומים כגון וואטסאפ הוא הכרחי במקרה של דיווחי דריסה. בניסוי שערכנו מצאנו כי לעתים שרידיהם של בעלי חיים, כולל מיני יונקים כשועל מצוי, כלל אינם מאותרים מרכב חולף כבר לאחר כשעתיים מרגע הדריסה. כלומר, במידה ורוצים לאסוף את נתוני התצפית (זיהוי, מיקום על גבי הכביש ועוד) יש לעשות זאת במהירות. למעורבות ציבורית משמעות רבה, והדיווח באמצעות וואטסאפ מסייע בגיוסה. על מנת שיהיה אפשר להשתמש במידע לצורכי תכנון ומציאת פתרונות באתרים בעיתיים, יש לאסוף נתוני מיקום מדוייקים ככל האפשר ולצרף זיהוי כללי של בעל החיים הפגוע. מידע שלא רוצים לחשוף, ניתן לשלוח באופן אישי אל קו הדיווחים המאובטח של העמותה (שליחת הודעה). מידע המתאים לשיתוף מתקבל בקבוצת דיווחים ותצפיות (הצטרפות) וכן בקבוצת דיווחי דריסות (הצטרפות). כמובן שהמידע בין כל המקורות מוצלב לצורך סיווג ובקרה, ולכן ניתן לבחור רק באחד מהם לשם דיווח תצפית מסויימת.
 
 
הצטרפות לקבוצת דיווחי דריסות, הצטרפות לקבוצת דיווחים ותצפיות, דיווח תצפית בהודעה פרטית
 
 
הוועידה השנתית למדע ולסביבה 2018
כמדי שנה, הוועידה השנתית היתה ארוע מרשים, אשר סיפק הזדמנויות למידה רבות ויוצאות דופן. 
מאות מדענים, סטודנטים, מקבלי החלטות, בכירים במגזר הציבורי, נציגי תעשייה ופעילים סביבתיים) לקחו בו חלק, וכולנו מודים על ההזדמנות להשתתף בו.
השנה הצגנו פרויקט שמטרתו שילוב ושימוש אופטימלי של שיטות ואמצעי ניטור: מציאת הדרך הטובה ביותר לשילוב מידע שמקורו באמצעים פסיביים במערכת. תוצאות העבודה ממחישות את ערכו של מידע המופק תוך כדי תנועה (כלומר - באמצעות אנשים), ובו בזמן מציבות בפנינו את הקשיים המתודיים המוכרים לנו היטב. 
 
 
מפות
אנחנו נמצאים בתהליך של שדרוג מערכת המפות, במטרה לספק לכל משתמש כלים נוספים לניתוח המידע שאסף. אצל כמה מהמשתמשים כבר הותקנו היישומים החדשים, ובתום תקופת ניסוי הם יופצו לכולנו.
 

גירית מצויה (Meles meles) - דרוסה במרכז הכביש. ריחניה, 23/09/18.   דיווח: ארז מזרחי ©
 
לסיכום החלק הזה של הסיכום השנתי, מצורפת מפה ובה מוצגים דיווחי דריסה נבחרים של צבועים. כיוון שבסופו של דבר מטרת הפעילות כאן היא שמירת טבע על היבטיה השונים, הרי שראוי להזכיר את המין המיוחד הזה ולהפנות להתייחסות אליו בחלק הקודם של הסקירה (על שפנים, שושנות, צפעים וצבוע).
 
 
תצפיות בצבועים
 

 
Section: 
Section2