תצפיות עטלפים

אנו מקדישים לעטלפים תשומת לב רבה. באמצעים שונים, בהם גלאים אולטראסוניים ויישומים לאחסון וניתוח נתונים הנאספים בשדה, מספר המינים המוכרים לנו במרכז הארץ גדל במידה ניכרת (X3). מיני עטלפים הנתונים בסכנת הכחדה ומוכרים רק באתרים בודדים בצפון הארץ, נמצאו שוכנים ביישובים במרכזה.  

עטלפי ישראל

בשלבים המוקדמים של הפעילות בעמותה הופנה עיקר המאמץ לשימוש בגלאי עטלפים פשוטים ככל האפשר, בהנחה כי ריבוי המכשירים הפזורים במרחב יאפשר ללמוד על תנועה של מינים חברתיים, לאתר מקומות משכן ועוד. מאוחר יותר, התברר כי ריבוי המינים המצויים במרכז הארץ מחייב שימוש בגלאים מתקדמים, המאפשרים הקלטת עטלפים בשדה ובחינת הזיהוי לאחר התצפית.  לבחינת הזיהוי לאחר התצפית מספר יתרונות, בהם:
1. שימוש בתוכנות מחשב לצורך אנליזה דיגיטלית של ההקלטות.
2. אפשרות להתייעץ עם אנשי מקצוע.
3. הקלטות משמשות לבניית מאגר מידע שיתופי: כלי חשוב ביותר במיזם ניטור מסוג זה.

כיום מצויים דגמי גלאים מתקדמים אשר גם מבחינת המחיר, וגם מבחינת ההפעלה והשימוש בהם, הפכו לנגישים יותר, בהם האקו-מטר. אנו ממשיכים בהשאלת גלאי עטלפים מדגמים שונים במטרה לעודד את השימוש בהם: מי שרוצה להתנסות בשימוש בגלאי - בבקשה לפנות אלינו, נשמח לעזור.

Echo Meter Touch 2 אקו מטר: גלאי עטלפים

האקו-מטר 2 הוא מיקרופון המתחבר למחשב לוח (טבלט) כך שניתן להשתמש בהם כגלאי עטלפים: הקולות מוקלטים על ידי המכשיר ומאוחסנים בו לצורך שמירה, ניתוח ושידור של המידע. התוכנה הנלווית מאפשרת הצגה וויזאלית של הקולות בצורת ספקטוגרמה, כך שבזמן אמת ניתן גם להקשיב לקולות, וגם לראותם על גבי המסך בהיסטוגרמה צבעונית. קיימים שני דגמי אקו מטר:
1. Echo Meter Touch 2 (אנדרואיד או IOS)
2. Echo Meter Touch 2 PRO (אנדרואיד או IOS)
שניהם מופעלים באמצעות אותה אפליקציה (ניתנת להורדה, ללא תשלום נוסף), המידע נשמר במכשיר באותו פורמט (full spectrum WAV) והם כוללים את אותן אפשרויות האזנה (RTE, TE, HD). קיימים מעט הבדלים, הבאים לידי ביטוי בעיקר במעבדה:
אפשרויות שליטת המשתמש בתכונות הקלטה שונות
Max Trigger Length, Trigger Window, Trigger Sensitivity ו- Trigger Minimum Frequency
Sample Rate
256k at 16 bits / 256k or 384k at 16 bits
 Maximum Recording Frequency Khz
192/128
Gain Settings
3 / 1

Echo Meter Touch גלאי עטלפים
 Echo Meter Touch 2 

בין אם ברצונך להשתמש בגלאי מהדגם המוצג כאן או מדגם אחר, מומלץ להתנסות בשימוש בגלאי עטלפים (גלאי HD / FD / TE זמינים במן השדה) לפני רכישה: לצאת לתצפית, ואם יש עניין באחד מדגמי TE / FD - להתנסות גם בעיבוד וניתוח הנתונים.
לרכישה:
גלאי Echo Meter למערכות IOS
גלאי Echo Meter למערכות אנדרואיד

קישורים:
Echo Meter Touch App - זמין להורדה, ללא עלות נוספת.
Echo Meter Touch 2 Video Tutorials - מדריכי וידאו לגרסה הראשונה של ה- Echo Meter
אקולוקציה - במדור עטלפי ישראל באתר העמותה.

 
Section: 
Section1