קבוצות תצפית עטלפים

מן השדה מעודדת הקמת קבוצות פרטיות לצורך עריכת תצפיות וסיורי עטלפים. מלבד האפשרות לנהל את המידע הנאסף במערכת, כלומר: בקרה, שיתוף, ותיעוד של נתוני התצפית, היא תספק חומרי הדרכה ומעט אמצעים, אם כי הפעילות תתבסס על שימוש במכשירים פרטיים של החברים. החל מאביב 2015, יחלו לפעול ברחבי הארץ קבוצות תצפית (ק"ת). הקבוצה הראשונה (ק"ת 1) הוקמה ופועלת ברחובות, וכבר רשמה ממצאים חדשים ומעניינים ביותר.

עטלפון לבן שוליים, Pipistrellus kuhli
עטלפון לבן שוליים, Pipistrellus kuhli - מהשכיחים שבעטלפי הארץ   © עזרא חדד

כידוע, ייחודה של המערכת בכך שהיא מאפשרת שימוש בנתונים שלא נאספו במסגרת סדורה: היא אינה מכתיבה למשתמשים כיצד לאסוף מידע, אלא מנצלת את פעילותם השגרתית. לכאורה, ביצוע תצפיות על פי פרוטוקולים קבועים חורג מעט מהמקובל, אך כיוון שמדובר בתחום שכמעט ואינו מוכר לציבור הדבר מתבקש. בשלב ראשון, מי שיש ברשותו גלאי והוא מוכן שיצטרפו אליו אנשים נוספים לסיור (לייסד ק"ת חדשה) מתבקש לשלוח הודעה באמצעות הטופס. בהמשך, תפורסם מפת הקבוצות הקיימות. כתובותיהם של אנשים שיביעו רצון להצטרף לפעילות יועברו למייסדי הקבוצות, כך שיוכלו להזמינם כשהם יוצאים לתצפית.


תמונה: גלאי עטלפים משולב HD/FD

ייתכן ובמהלך השנה הבאה ייערכו גם סדנאות והדרכות בתשלום, בהתאם לצרכים שיועלו מהמשתתפים, אך הפעילות בק"ת מתבצעת במסגרת פרטית לגמרי ובהתנדבות מלאה. הצטרפות לקבוצה לא כרוכה בתשלום ומי שמייסד ק"ת לא יבקש תמורה כלשהי עבור ארגון הקבוצה או הדרכה שהוא מספק. מי שברשותו גלאי והוא מוכן שיצטרפו אליו אנשים נוספים לתצפית מתבקש להירשם בעמוד הבא : הקמת קבוצה

 

יש לך גלאי ואתה מוכן לייסד ק"ת חדשה במקום מגוריך? המשך לטופס הרישום. בהמשך תינתן האפשרות להצטרף לקבוצה קיימת