אין שכל יש דאגות

בעמותה הוחלט לקבץ כמה מהנושאים המביכים הקשורים בשמירת טבע הנידונים כאן לעתים, ולקבצם תחת כותרת אחת: אין שכל אין דאגות. ברבות הימים, הוחלט כי שם המדור יהיה "אין שכל יש דאגות", וכך להדגיש כי פנינו לעתיד ושברצוננו ללמוד מן הפרשות המתוארות. יש להבהיר כי מדובר בביטוי שגור בפי צעירים, המכוון כלפי מעשי שטות: למען הסר ספק, אין בשימוש בו כל כוונת רמז באשר לנחיתות שכלית של מי מבעלי התפקידים המוזכרים כאן*. נראה כי פרשיות בנושא טיפול במינים פולשים יככבו במדור זה: יישום שיטות ניטור מתקדמות דורש שילוב ידע ממגוון אדיר של תחומים. כאשר גורמי האכיפה והביצוע נתונים תחת מכבשי לחצים חברתיים, כלכליים ופוליטים, הרי צפוי שנחזה במעשי איוולת רבים.

מי שמעוניין לכתוב במדור זה (או בכל מדור אחר באתר), או להציע נושאים לפרסום - מוזמן ליצור קשר.


תמונה: נחל רבה. "שיקום סביבתי" - הערוץ נאטם בכמות דימיונית של בטון. ירדנו למקסימום

כוונת המשנורר
...והלב יהרהר ויחמוד": החברה למלונאות, מנגל ושמירת טבע "

הזדמנות מפוספסת
הצבועה רותי תילכד

לכידות נחשים
מותר להעתיק? תלוי
שפנים ושושנות
הפקיד היצירתי מטפל בשושנת יריחו
מינים פולשים
מעפר באת ואל הפקיד תשוב. פרטים בקישור.

 
שיקום נחל רבה שיקום נחל רבה
מ ד ה י ם: קטע מערוץ הנחל שאורכו קילומטרים אחדים, כוסה בבטון במסגרת פרוייקט "שיקום" סביבתי. הסיפור המלא בקישור.

 
עטלפי פירות עטלפי פירות
אומנם המקרה אינו חריג, אך שליחת המכתב האמור (בקישור המצורף) למנכ"ל מן השדה, היא מעשה עלוב ומאוד (מאוד) לא חכם.  מאז פורסם כאן הנושא, הטיפול בו הפך לגרוע ומחפיר עוד יותר. הסיפור המלא בקישור.

 
ציד יוני ענק ציד יוני ענק
מתברר שהחוק בארץ לא מבדיל בין מיני היונים השונים, וכך נראה (בתמונות המצורפות) אתר חריפה של המין באזור ביריה. הנושא מוזכר כאן כיוון שהוא מדגים את הפערים שבין הידע המצוי אודות החי באזורנו, לבין תקנות ופעילות הממשק המערכתית. הסיפור המלא בקישור.
 
תן זהוב

תן זהוב
אוכלוסייה ייחודית הושמדה. ניטור וממשק התנים מחייב בחינה מחודשת. השונות הרבה בין אוכלוסיות מצריכה התאמה של שיטת הפעולה לכל אוכלוסיה באופן ספציפי. רגע... אם לא יודעים להבדיל בין יונת סלעים ליונת ענק, האם הגיוני לצפות שיבחינו בין אוכלוסיות תנים? פרטים נוספים בקישור.

* למעט מקרה עטלפי דיזינגוף (לשלוח לאיל מכתב שכזה? אין הסבר אחר).

Section: 
Section1