תצפיות זוחלים ודו חיים

סקירת הממצאים המתקבלים במערכת היא תהליך ארוך בהשוואה לדיווח, ולכן תצפיות מדווחות לא מופיעות באופן מיידי בדפים האישיים - כל תצפית נבדקת, ולעתים יש צורך להמתין לחוות דעת של מומחים על מנת להשלים את הסיווג: תודה על הסבלנות
בתקופה זו נצפים מיני זוחלים רבים בפעילות. להלן כמה מן המינים אשר תצפיות בהם דווחו ועודכנו במהלך הימים האחרונים (בסדר כרונולוגי):

צפע מצוי Daboia palaestinae
צפעים רבים נצפים מדי יום. המדיניות של הרשויות בנושא כבר קיבלה מקום של כבוד במדור אשׂי"ד (אין שכל יש דאגות), ולנו לא נותר אלא לתהות כמה מהר יושחתו שרידי האזורים הטבעיים בשפלה, בנגב ובמישור החוף, וכמה בעלי חיים יושמדו תוך כדי התהליך. אנו מדגישים כי בכל אופן, מומלץ להיעזר בלוכד על מנת להרחיק נחש שחדר לבית: מטעמי בטיחות. 

צפע מצוי Daboia palaestinae
צפע מצוי Daboia palaestinae, אחד משני פרטים אשר נמצאו באל-ערוב, 10/05/20         © Imad Atrash

ארבע קו מובהק Psammophis schokari
מבין השכיחים שבמיני הנחשים באזור: בעל תפוצה רחבה מאוד, המשתרעת על פני שטחים נרחבים בחצי האי ערב, צפון אפריקה, המזרח התיכון ואסיה. הוא פעיל יום, המצוי במגוון בתי גידול, בפרט באלו העשירים בקרקעות קלות. זהו נחש שוכן קרקע זריז ביותר, בעל חוש ראייה מפותח: לעתים הוא נראה מזדקף גבוה מעל פני הקרקע וצופה על סביבתו. הראל, בניה ועדו ששון צפו וצילמו מספר מיני זוחלים בקרבת אשקלון, בהם ארבע קו מובהק, זיקית, שחור ראש, חנק ועוד: תודה על הדיווחים!

ארבע קו מובהק, Psammophis schokari
ארבע קו מובהק (Psammophis schokari) באזור אשקלון  © עדו ששון

שלוון כתמים (Eirenis lineomaculatus)
מין נחש מעניין, אשר מפתיע אותנו לעתים באתרים חדשים: עדות לכך שאנו לא מכירים היטב את אורחות חייו. התקבל דיווח בשלוון כתמים מירין, אשר צפה בנחש ממין זה בתחומי כפר יובל.

שלוון כתמים (Eirenis lineomaculatus)
שלוון כתמים (Eirenis lineomaculatus) כפר יובל, 04/05/2020    © ירין

מבין הדו-חיים, בולטות היטב הקרפדות:
פרטים רבים של  קרפדה ירוקה Bufo viridis נצפים מדי יום ברחבי הארץ, לרבות בשפלה ובגליל. 

קרפדה ירוקה Bufo viridis
קרפדה ירוקה Bufo viridis  אזור רחובות, 10/05/2020     © גיא

ועכשיו... תצפיות! כבר שלחת דיווח היום 
וואטסאפאפליקציה, או טופס באתר: כל הדרכים כשרות  כל המידע המתקבל במערכת, מכל ערוצי התקשורת, עובר תהליכי בקרה וסיווג (אודות המערכת), ומוצג במפה האישית (התצפיות שלי). בבקשה לבדוק את ארכיון ההודעות בוואטסאפ ובמייל ולשלוח דיווחים! תקצירים אחרונים, ארכיון: דיווחים ותצפיות .

Section: 
Section12